Buli ajánló

STAY WASTED!

Fikázók

Kontakt

Ide írj: -itt lesz majd egy vagy kettő mail cím-

Random blogok

Interjú - KisG

2007.10.31. 20:28 :: neverlivetosee

Vannak pillanatok, mikor az ember nagyon elhatározza magát valamire, hogy "igen, most megcsinálom azért is!", aztán a nagy tervei mind elvesznek. Hát nekem is volt egy pár ilyen, leginkább fanzine-ok írása terén.
Egy ilyen elhatározásomkor történt meg, hogy csináltam interjút jó pár zenekarral, melyeket ugye nem publikáltam végül  sehol sem. Így hát gondoltam, miért is ne publikáljam őket neten, ha már papíron nem lesznek?

Nem is tudom mikor készítettem ezt az interjút KisG-vel még MSN-n, talán 2007 telén? Úgy volt hogy kiadok egy zine-t, amiből persze nem jött össze semmi, mert egy lusta állat vagyok, de hát ez van. Mindenesetre az utóbbi időkben jó pár dolog történt, ezért szeptember végén - október elején frissítettem vele az interjút. Azóta már amúgy megjelent vele egy elég terjedelmes, és jobb interjú is a Reaction #3-ban, ajánlom mindenkinek. Pár dolog azért ott nem hangzott el, talán azért mégis érdemes elolvasni ezt interjút, ha másért nem.

Szia, elsőnek is egy gyors bemutatkozást kérnék kezdésnek!
Gagyi Attila vagyok a.k.a. KisG. Mindenkinek csak KisG voltam/vagyok immáron 14-15 éve. Hardcore-t valamikor a 8. osztályban ismertem meg 13-14 évesen. Akkoriban volt már egy zenekarom is amiben doboltam, de az valami nagyon kezdetleges dolog volt és két koncertet adtunk. A zenekart Daganat -nak hívták és a bátyámmal G Lacával meg másik pár Kispesti arccal csináltuk. Ez egy brutál gyors grindthrashhardcore valami volt. Nem igazán definiáltuk a zenénket:)

Komolyabban '93 végén kezdtem egy zenekart a SideStep-et, amiben doboltam és volt mellette egy projectem a bátyámmal, aminek a neve KOALA TRACE volt és azok a számok most jelentek meg egyébként a HFTR-nél mint a 006. anyag. Szóval egészen 1993-tól vagyok benne a hardcore-ban több zenekart is magam mögött tudva.

 

Mi a véleményed a straight edge-ről? Te már elég régóta ezt az életmódot éled, mióta is?

SxE? Hmm....sok mindent tudnék erről mondani. Én egészen pontosan valamikor '94 elején kezdtem. Ebben valahol közre játszott maga a hardcore is de közre játszott az a tény is, hogy eléggé fiatalon kipróbáltam dolgokat és egy természetes utálat alakult ki bennem azok a dolgok iránt. Szóval akkor voltam friss 15 éves, ha jól emlékszem... mindegy. Akkoriban a SxE egy nagyon új dolog volt és nem sokan követték, talán 4-5-6 fő. A Sedative Bang-es Józsa Zoli az volt csontra meg a Szántó Tamás is követte ezt, illetve én meg a Görög Zoli az All For Nothing-ból, majd a KisGaál és msáok is. Kicsivel később jelentek meg még páran és ennyi.

A SxE annak jó, aki azt vallja... nekem az életvitel jó és ennyi. Akinek meg nem, annak nem. Ezt nem tudom általánosítani, mindenki azt követi, amit jónak lát de ésszel!

 

Számodra mint mozgalom, mint személyes döntés vagy esetleg mind a kettő (volt) a straight edge? Beszélhetünk-e egyáltalán ilyenről hazánkban, hogy SxE mozgalom? Volt / van ilyen szerinted?

Én nekem ez az életvitel már a világ legtermészetesebb dolga. Amikor ezt kezdtük persze, hogy egy valami mozgalomnak a részének tekintettük, mert ezt láttuk a lemezeken vagy videókon keresztül anélkül, hogy bármi tudás lett volna mögötte. Hiszen nem tudhattuk, hogy valójában mi is van mögötte...mármint a mozgalom mögött. Fiatalok voltunk és mint minden fiatal lázadt, mi így lázadtunk... de később ezt egy nevetséges dolognak tartottuk.

Amikor itthon elkezdődött a SxE sajnos voltak rossz dolgai is: "erőszakosan" volt terjesztve, ezt úgy értem, hogy túl kevesen voltunk akkor, hogy azt mindenkire rá lehetett volna tukmálni. Akkoriban a hardcore egy kialakuló zenei irányzat volt itthon és mindenki csak a jó koncerteket akarta élvezni és nem ideológiákat hallgatni mögötte. Persze valahol a kettő együtt mozog, de a mód, amivel ezt bemutatja az ember, annak emberibbnek kell lennie

Egy idő után, amikor már mindenkinek tiszta lett a dolog, hogy mi van a SxE mögött akkor már lehetett ezt normálisan is csinálni. Mi egy komoly koncert hc mag voltunk talán 50-80 fő akik közül volt 3-4 sxe arc a többi viszont nem, ők ittak alkoholt és dohányoztak de sosem a koncert alatt mert akkor buli volt. Persze a szünetekben legurult pár sör, ha ha ha! Szóval azok az arcok, akik a SxE próbálták színpadról prédikálni, sokszor mondtak olyat, amivel egyszerűen csak lefikázták azokat, akik a mászást nyomták rájuk és sajnos ezt el is várták. Szóval azt fikázni, aki mozog rád, nem baszogat semmivel és el is várod, hogy mozogjon rád az egy gerinctelen dolog ebből volt némi szóváltás de a végére minden rendben volt.

Nos SxE mozgalom: sosem volt igazi mozgalom itthon, inkább csak egy hardcore crew amiben voltak SxE arcok. Ez egész '96 végéig igen jó volt. De azután megjelentek az első '96 -os decemberi Madball Ignite bulin olyan tagok, akik csak Téglás Zotya kedvéért, vagy mit tudom én miért, felraktak X-eket, hogy lássák azt. Olyan tagok, akikről tudtuk, hogy nem azok vagy előtte egy héttel még ittak sört, de a koncertre már sxe-k lettek - akkor ott bennem sok minden megváltozott Egyszerűen úgy, mint Amerikában, itthon is megjelentek a divat arcok mind a hc-ban és a sxe-ben, amitől sokan eltávolodtak és már nem jártak le koncertre csak akkor, ha valami külföldi banda megjelent. Én akkor már abbahagytam az X festéseket, mert nem volt rá szükségem, mindenki ismert, hogy mi vagyok / ki vagyok, tehát nem kellett. Illetve olyanok miatt is, hogy engem ne kezdjenek el beskatulyázni az X-be olyan arcok akik csak akkor ismerték meg az egészet. Egyszerűen elvesztette a tisztaságát az egész és mint mondottam, voltak ám hülye beszólások olyanoktól is, akik alig 1-2 évre rá megtörték a sxe-et és eltűntek. Tehát azt gondolom, hogy a sxe olyan büszkeségi kérdés lett, hogy az már taszított. Ugyanolyan bunkó tud lenni egy sxe, mint egy nem sxe. Csak az egyik iszik a másik nem. Én világ életemben olyan emberekkel voltam körülvéve akik ittak de sosem baszogattak engem a sxe életvitelem miatt, míg azok, akik sxe-ek voltak, állandóan a nagyképű faszságaikat kellett hallgatnom. Egészen addig, amíg valaki a SxE dolgot egy mozgalom vagy zenei irányzat miatt csinálja, rövid időn belül vesztes lesz vagy egy seggfej.

A SxE csakis rólad szól, és nem a mozgalomról vagy híres zenekarokról! Ez az életvitel természetesnek kell lennie és nem mesterkéltnek, érted? Ott vannak „a hú de híres amerikai SxE bandák”, akiket az összes sxe arc imád, és ha tudnád, hogy azoknak a bandáknak csak a negyede akik igazi sxe voltak. Ma meg képesek lefikázni azokat akik ezt a dolgot építő jelleggel prédikálták! Eszméletlen mennyi egosita majom alakult ki ebből a körből akiknek csak a kifejezés számít és az emberi értékek meg alig! Mindenki egy hülye bálványt lát a sxe dologban. A ruha az más kérdés - az szánalmas és semmi köze az elvek tartásához.

Voltak olyan sxe arcok, akik azt mondták, hogy néha még megkívánja a sört vagy éppen a burgert. Akkor menj és edd vagy idd, de ne ámíts másokat és főleg ne csapd be magad! Az egy szar sxe akinek MEGKELL állnia magát, az már szarul csinálja és leesik idővel. Csak senki ne beszéljen erről nagyképűen.

Legjobb példa erre Ian Mackaye. Ha egy kicsit utána olvastok annak a fazonnak a nézeteiről, hirtelen mást fogtok találni, ami maga a sxe definíció. Mögöttem több mint 14 évnyi sxe élet áll és még most is tanulni tudok dolgokból. Sőt, őszintén mondom neked, hogy amikor Indiában éltem elszívtam egy barátommal pár füves cigit! Nagyon magam alatt voltam és leszartam, hogy mi van! Tisztában voltam vele, hogy többet nem fogok de akkor a barátommal úgy gondoltam, hogy miért ne? Ki nem szarja le! Hiszen tudatában voltam annak ki vagyok és mit akarok és nem éreztem magam kevesebbnek! Ma ugyanolyan tiszta vagyok és nem hiszem, hogy rosszabb lennék mint voltam! Ennyi! Számomra nem sokat jelent a kifejezés, sokkal inkább azokat az értékeket nézem amelyek miatt tisztának érzem magam! Ha e miatt nem vagyok SxE akkor nem vagyok az, nagy ügy! Mint fentebb említettem ’97 óta nem hívom magam annak! Erről az egész sxe dologról és annak előnyeiről illetve fekete oldaláról írok most egy kiskönyvet! Majd remélem hamar kapható lesz!

 

Erre a mászás dologra kitérnék. Manapság nem igen jellemző bármiféle mozgás hardcorepunk koncerteken, pláne, ha pestről van szó. Van egy fél kör a zenekar körül, és kész. Szerinted mi okozhatta az ilyen fokú változást az emberek hozzáállásában? Miért van az, hogy lassan már ciki lesz megmozdulni is egy koncerten?

Én pont akkor szálltam ki az egészből amikor ez megjelent, kb. '98 elején.

Úgy érzed akkor volt egy nagy "törés" az egészben?

Persze, határozottan. Nézd, amikor megjelentek az első hardcore zenekarok, köztük mi is, akkor egy kevés mag voltunk és mindenkinek az volt a lényeg, hogy jól érezze magát és túlugráljuk magunkat. Hajtott minket a fiatalság. Tehát mi az Old School-lal kezdtük és aszerint is öltözködtünk, mozogtunk meg minden. Ez egészen 97-ig így volt, de aztán megjelentek az új arcok, akik viszont már a New School -ból jöttek, és ott pedig mást láthattak, mint előtte volt. Megjelentek itthon a metálos bandák, akiknek szerintem semmi köze a hadcore-hoz. Értem itt az Earth Crisis, Snapcase meg Turmoil stb. zenekarokat is. Ezek nem voltak HC zenekarok az én szememben, mert semmi különös nem volt bennük, olyanok voltak, mint valami death metál dolog.

Szóval ők hozták ezt a stílust a színpadi, vagy éppen rugdalózó dolgot. Vagy ott van a Fury of Five, akik csak karatéztak, mint egy 150 kilós majom. Faszság az egész. Miért nem érti már meg valaki, hogy a hardcore egy zenei irányzat elsősorban, és nem egy ideológiai zene? Ezért nevezték anno punk/hardcore-nak. Talán sokaknak utána kéne ennek olvasni és nem hardcore-nak hívni minden szart. Érdekes, a 80-as években is volt death, thrash, black metál és nem hívták azt hardcore-nak. De ma azért, mert valaki X-et visel vagy, mert vegan, vagy mert úgy öltözik, akkor már hc-nak nevezik.

Sokan mondják, hogy ez a zene fejlődése, DE NEM! Ez egy másik irányzat ennyi. Fejlődj a hc-n belül, de ne menj át más stílusba. Szóval az egész ostoba metálos faszság miatt ment szét az egész. Menj a játszótérre vagy sportklubba és ott rugdalózz vagy karatézz de ne a tánctéren, mert az nem hardcore! Csak nézzen mindenki régi videókat, ennyi. Kurva jó, hogy vannak azért olyan arcok, akik ezt hasonlóképpen gondolják erről a témáról, tiszteletem nekik.

 

Mi volt az, ami mégis visszahúzott a hardcorehoz? Hisz talán manapság a legerősebb ez a metalos keménykedés. Hála leginkább a myspace-nek talán.

Én kb. 2 éve jöttem haza mert külföldön éltem. Bennem a hardcore mindig is megmaradt, csak felnőttem és mást is hallgatni kezdtem. Amikor már itthon voltam úgy 3-4 hónapja, akkor a régi haverok a Grudgers zenekarból kérdeztek meg, hogy lenne e kedvem egy bandához és elfogadtam. De persze figyelmeztettek, hogy mi van itthon manapság, de hát ez van. Én minden esetre törekszem arra, hogy egy picivel másképp legyen, és a mai kölykök ráérezzenek a régi feelingre, és kedvet is kapjanak hozzá. Erre van a kiadóm és a fanzine-om is. Én leragadtam a 80-as években, nekem az a hardcore. Még akkoriban sem nagyon hallgattam olyan zenéket, akik 94-95 után jelentek meg. Hiszen a 80-as években tengernyi zenekar volt, amit ki lehet még aknázni vagy agyon hallgatni. Senki ne mondja nekem, hogy ő már újítást akar...akarhat akkor, amikor úgy beszél amilyen szél fúj nyugatról. Nem azt mondom, hogy nincsenek jó új zenekarok vagy nem voltak akkoriban félreértés ne essék, csak személy szerint nekem a hardcore a 80-as évek marad, és találok bizony szép meglepetéseket még benne, ennyi. Pláne ha valaki alig 17-18 évesen akar okos lenni a HC-ről és az alapokat sem ismeri, csak éppen a Terror meg mit tudom én milyen zenekarokkal kezdi az egészet. De persze senkit nem fikázok, mert mindenki azt csinál vagy hallgat amit szeret.

Honest For Truth Records. Mit kell tudnunk róla? Mutasd be légyszi a kiadódat, mikor alapítottad, mik a céljaid vele, mik az eddigi és mik a tervezet kiadványok?

Nos, ez egy nagyon kezdetleges kiadó azt leszögezném előre is. A cél semmi más nem volt, minthogy a Kickin It Down-t ne csak úgy hozzuk ki a srácoknak, mint egy saját cd, hanem legyen mögötte valami név. Erre gondoltam, hogy akkor "alapítok" egy kiadót. De az ötletben több más dolog is szerepet kapott, pl. az, hogy észrevettem mennyire nem ismerik a mai srácok a HC múltat itthon és gondoltam, ezen keresztül be lehetne azt mutatni, és ami a legfőbb, inspirálni őket az igazi hardcore felé.

Akkoriban sok olyan zenekar volt, akiknek nem volt lehetőségük arra, hogy kazettát adjon ki vagy egyáltalán stúdióra költsön, mert szimplán csak gyerekek voltak és nem volt jó a hátterük erre. De ennek ellenére voltak felvételeik amiket belehet mutatni. Ez valahol a tiszteletem jele is feléjük, mert részt vettek az egész itthoni HC kialakulásában. Mivel akkoriban mindenki haver volt, így a legjobb a dologban az, hogy a barátaimnak okozok ezzel egy nagy örömöt. Találni sok olyan zenekart, aminek a részese voltam és ez talán sokak szemében egozás, de hát mit csináljak? Én is részese voltam ennek az egésznek a kialakulásában és vannak felvételek, amiket a legnagyobb örömmel mutatok be. Eddigi megjelent kiadványok a következők:
Természetesen a 2 db Kickin It Down | aztán a korai 95-ös Reaction For All demo, ami most már lemez minőség lett. Pl. nekik nem adatott meg, hogy kiadják a felvételüket mert feloszlottak a stúdió után. Most viszont mindenkinek elérhető. Ők ős hc arcok voltak. Alapkő. Aztán ott van egy mai amerikai zenekar a Finish Him, akik mindössze 16 éves arcok kivéve az énekest aki 19. Ők egy gyors old school banda és rendesek voltak, hogy megengedték, hogy kihozzam őket. Ott van a Koala Trace, amiről már beszéltem és szintén egy archiválni való dolog a Think For A Minute. Ezeknek a bioját el lehet majd olvasni a fanzine -ban vagy éppen a készülő weboldalon is (ami azóta kész lett – szerk.). De benne van a cd borítóban is.
A HFTR szigorúan D.I.Y. - tehát senki ne várjon el olyan minőséget, mint egy nagy kiadónál... én nem sztárallűr arcokat szeretnék... a lényeg elsősorban az, hogy kihozzam a régieket és közben megjelentetni olyan újakat, akiket szeretnék. Tervben van nagyon sok project mind régi mind új… itthoni illetve külföldi és meglátjuk meddig jutunk

xMONOx készíti a borítók kivitelezését, illetve a weboldal vagy myspace tervezését és külalakját.

Párat tudnál nekünk így említeni a tervezett kiadások közül?

Elsősorban az AFN Complete Discography, ami már folyamatban van. Utána SideStep, Incarnation, Aljas Indokból, Pretended Justice, Salted Monkeys, Youth Crew, és mai külföldi illetve magyar zenekarok közül Mexicoi Propia Actitud, Indonéz Straight On View. Magyar: KarateKid

Még pár szóban térjünk rá a 'zine-odra! Mire ki jön ez a 'zine, hanyadik száma fog megjelenni a HFT-nak?

Valószínűleg az 5.-ik. De most már a 8. készült el és a 9. van folyamatban! A negyedik egy különkiadásnak számit mert csatoltam hozzá egy 3 számos cd-t

Wow, az igen! Havi megjelenítést tervezel, vagy egyszerűen csak annyi anyagod van, hogy kénytelen vagy ennyit kiadni ilyen sűrűn?

Egyszerűen csak jól haladok vele.

Nagyon helyes! Hol és mennyiért lehet őket beszerezni?

Lehet rendelni tőlem a honestfortruth@yahoo.com címen vagy a www.myspace.com/honestfortruthrecords címen vagy a www.hftrecords.extra.hu. Egyébként koncerteken is hozzálehet férni illetve Némótól is az Underground Store –ból.

 

Kösz szépen az interjút, zárásul valami álbölcsesség vagy világmegváltás?

Sok mindent tudnék még mondani de a lényeg szerintem, hogy csak légy önmagad de ahhoz ismerd is meg magad. De őszintén! Köszönöm szépen.

Mi köszönjük!

3 komment

Címkék: 2007 interju kisg honest for truth records

A bejegyzés trackback címe:

https://sikolyamabol.blog.hu/api/trackback/id/tr61214636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Martuszd 2007.11.05. 16:33:26

2007 tele meg el se erkezett, azt hiszem kulonleges kepessegekkel birt a riporter!

A fanzinok meg szerintem abban a korben akik ugymond divathc-sek (mint en hehe) semmit nem ernek, mert el se olvassak oket, lehet itt van a baj.

neverlivetosee · http://klur.blog.hu 2007.11.05. 18:02:10

Dávidkám, te miről beszélsz? 2007 január-február akkor mikor lesz szerinted? :-)

Ha fanzine téma meg ennyire aggaszt (te írtad, hogy baj), akkor olvass el párat (még venned sem kell, mert biztos ad valaki, akinek van, csak szépen kell kérned).

Martuszd 2007.11.05. 19:32:13

A tellel kapcsolatban milyen igazad van :o)!

Nem magamrol beszelek a fanzinok olvasasaval kapcsolatban!
 
 
süti beállítások módosítása